top
logo

Ügyfeleink mondták

A Tenforg Bt. munkatársaihoz többéves munkakapcsolat köt.
Rendszeresen segítséget nyújtanak a Szarvas és Vidéke Takarékszövetkezet vezetékes távközlési rendszerének költséghatékony üzemeltetési megoldásának kidolgozásában és megvalósításában.
Bővebben...
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval

Címlap Kiegészítés a VoIP induláshoz

>> Fizetési lehetőségek


>> SIP eszköz beállítás paraméterei

      Egyéb beállítások, problémák

Fizetési lehetőségek

Hogyan tölthetem fel az egyenlegem?

Ahhoz, hogy hálózaton kívüli h
ívást tudjon kezdeményezni, minimum 1000 Ft egyenlegfeltöltésre lesz szüksége. Ehhez jelenleg négyféle fizetési mód áll rendelkezésére.

•Fizetés Banki átutalással: Adjon megbízást bankja számára, hogy utaljon át az Ephone Magyarország Kft. OTP Banknál vezetett 11735005-29909331 számú számlájára minimum 1000 Ft-ot. Az utalás megjegyzés menüjébe csak a regisztrált azonosítóját vagy Ephone telefonszámát kell megadnia. Az utalás beérkezését követően maximum 24 órán belül az Ephone jóváírja egyenlegét virtuális számláján. Tudnia kell azonban, hogy normál esetben kb. 1-3 napot vesz igénybe a banki tranzakció, extrém esetben (pl. hétvége miatt) ez az idő maximum 3-5 napra is emelkedhet.
•Fizetés bankkártyával: Az Ephone oldalán található "Egyenlegfeltöltés" menüben adja meg azonosítóját/telefonszámát, majd jelszavát, és válassza ki a feltölteni kívánt egyenleget. A "Mehet" gomb megnyomását követően átirányítódik az OTP Bank oldalára, ahol lebonyolíthatja a bankkártyás fizetési folyamatot. A fizetőfelület háromszereplős: Ephone, Bank és Vevő. A háromszereplős fizetés a bank által biztosított internetes (böngészős) felületen megy végbe, azaz a shop és a vevő által megadott adatokból együttesen állnak elő a tranzakció adatai. Ezen fizetési mód alkalmazásakor a bankkártya adatok biztonságos továbbításáért (a fizetőfelület vevő oldala és a bank között) a bank felel. A sikeres fizetést követően a bank visszairányítja Ephone oldalára és máris használhatja a feltöltött összeget. A feltöltött összeg azonnal felhasználható, hívások azonnal kezdeményezhetők.

A bankkártyás fizetés folyamata lépésről lépésre:

1.) Az "Egyenlegfeltöltés" menüpont felső részén adja meg azonosítóját/telefonszámát, majd jelszavát, és írja be a kiválasztott feltöltőkártya darabszámát, amivel felkívánja tölteni egyenlegét.
2.) Írja be a biztonsági kódot és nyomja meg a "Mehet" gombot.
3.) A shop alkalmazás az OTP Bank fizetőfelületével áll kapcsolatban. Biztonságos csatornán azonosítja magát a bank felé, és átküldi a vásárlás összegét.
4.) Ezzel egy időben a shop alkalmazás átirányítja az OTP Bank fizetőfelület oldalára. A fizetőfelületen látni fogja az Ephone webshop nevét és a kiválasztott feltöltő kártya összegét.
5.) A fizetőfelületen meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat (bankkártya adatai), majd el kell küldenie a bank felé.
6.) A banki oldalnak így már minden adat a rendelkezésére áll, végrehajtatja a fizetési tranzakciót, amelynek eredményét közli.
7.) Ezt követően Ön a fizető felületről visszakerül az Ephone oldalára, ahol a tranzakció eredménye tekinthető meg. A feltöltésről az Ephone visszaigazoló e-mail küld.
8.) Az egyenlege felhasználásával azonnal kezdeményezhet hívásokat.



Fizetés feltöltőkártyával: Amennyiben Önnek a fenti fizetési módok közül egyik sem felel meg, lehetősége van a Tenforg Bt.-től feltöltőkártyát vásárolni. A feltöltőkártya megvásárlását követően kaparja le a ledörzsölhető részt a kártyáról, majd az "Egyenlegfeltöltés" menüpont alsó részén található "Kártyafeltöltés" oldalunkon adja meg a feltölteni kívánt azonosítót/telefonszámot, jelszót és a kártya adatait. A feltöltött egyenleg azonnal felhasználható. Feltöltőkártyák 1.000 Ft, 2.500 Ft, 5.000 Ft, és 10.000 Ft-os címletekben kaphatók.

Fizetés készpénzzel: Ezt a fizetési módot azon ügyfeleinknek ajánljuk, akik számára  az előző fizetési lehetőségek egyike sem elérhető. Ügyfélszolgálati irodánkban bármely tetszőleges összeg befizethető, amely azonnal jóváírásra kerül az egyenlegen.

Fizetés utólag

•Amennyiben Ön úgy dönt, hogy a jövőben nem akarja figyelni, mikor jár le egyenlege, illetve sokkal kényelmesebb havonta egyszer számlát fizetni, vagy nagy forgalommal rendelkezik, úgy választhatja az utólagos fizetést is. Ebben az esetben írásos szerződést kell kötnie. A szerződéskötési feltételeinket itt tekintheti meg. Amennyiben az Ephone visszaigazolja a szerződéses viszony létrejöttét, már nem kell többé egyenleget feltöltenie, a lebonyolított forgalmáról minden hónap elején elektronikus számlát kap. E számlát átutalással tudja kiegyenlíteni. Csekkes befizetést nem tudunk biztosítani!


 Mikortól használhatom a bankártyával feltöltött egyenlegem?

A bankkártyával feltöltött egyenleg a fizetési procedúra lebonyolítását követően azonnal használható.

Mikortól használhatom az előre utalással feltöltött egyenlegem?

Az utalás beérkezését követően garantáljuk, hogy 24 órán belül jóváírjuk egyenlegét virtuális számláján. Tudnia kell azonban azt, hogy normál esetben kb. 2-3 napot vesz igénybe a banki tranzakció, extrém esetben (pl. hétvége miatt) ez az idő maximum 4-5 napra is emelkedhet.

Hogyan juthatok feltöltőkártyához?

Egyenlege feltöltésére prepaid (lekaparható felületű) kártyát is használhat. Ilyen kártyát ügyfélszolgálati irodánkban, valamint partnereinken keresztül vásárolhat.

Hogyan kapok számlát az egyenlegfeltöltésről?

Az Ephone elektronikus számlát állít ki az egyenlegfeltöltésről. A kiválasztott feltöltési összegről automatikusan készül a számla, és a regisztrációnál megadott számlázási adatok alapján generálódik. Kérjük ellenőrizze le, helyesen adta-e meg adatait, mert utólag nem tudunk módosítani a számlán. A számlát digitális aláírással hitelesítjük, majd a megadott e-mail címre küldjük.

Technológiai és jogszabályi háttér

1. A levélhez csatolt hitelesített .PDF kiterjesztésű fájl az Ephone Magyarország Kft. által kibocsátott elektronikus számla. A hatályos magyar jogszabályok (2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, valamint a 2004. május 1-jén hatályba lépett módosított számviteli törvény, és a 20/2004 PM rendelet) alapján a számlaadási kötelezettségnek eleget lehet tenni elektronikusan kibocsátott számlával is.

2. A jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően a csatolt elektronikus számla tartalmazza:
- az Ephone Magyarország Kft. által kibocsátott hagyományos számlaképet megtestesítő PDF dokumentumot (amely eleget tesz a számla formátumával szembeni követelményeknek a 1992. évi LXXIV. törvényben foglaltak szerint),
- és a fent említett jogszabályokban meghatározott módon a számladokumentum digitális aláírását, melyet a Netlock hitelesít.

3. Az aláírás az Ephone Magyarország Kft. nevében az Ephone Magyarország Kft. által feljogosított személy B típusú üzleti tanúsítványával történik.

4. Az elektronikus számla megőrzése a fogadó fél részére – hasonlóan a papír alapú számlához - kötelező, ha azt felhasználja a könyvelésében. A jogszabály rendelkezik a megőrzési kötelezettség időtartamáról, és arról is, hogy a számlát eredeti - kibocsátási - formátumában kell megőrizni, tehát az elektronikus számlát csakis elektronikus formában szabad tárolni, archiválni. Amennyiben szükséges, az adóhatóságnak is ilyen formában kell bemutatni.





SIP eszköz beállítás

Display Name        Ide kell beírni a telefonszámot (0621...)*
User Name            Ide kell beírni a telefonszámot (0621...)*
 
Password              A regisztrációkor megadott jelszó
Domain                sip.ephone.hu
Outbound proxy    sip.ephone.hu
SIP port               5060 (nem mindig kell megadni)
STUN                   sip.ephone.hu
STUN port            3478 (nem mindig kell megadni)

*A telefonszám megadásánál szükséges a 06 előhívó megadása is. Amennyiben nincs telefonszáma, a regisztrációnál meadott azonosítót kell beírni.


Egyéb beállítások, problémák


Port és tűzfalbeállítások VoIP használathoz


SIP port: 5060 (UDP)
RTP porttartomány: 16000-22000 (UDP) STUN port: 3478 (UDP)

Tűzfal használata esetén elég sok bosszúságot okozhat, ha az blokkol olyan portokat, amelyek szükségesek a kimenő és a bejövő hívásokhoz. A legfontosabb, hogy az általunk használt számítógép vagy VoIP telefon az 5060-as UDP porton elérhető legyen az internet felől: ebben az esetben ha mi vagyunk hívási célpont, a hívás el fog jutni hozzánk (az, hogy hangot is hallunk, miután felvettük a telefont, ilyenkor még nem garantált).

Ahhoz, hogy a megkezdett hívás során hangot is halljunk illetve halljanak bennünket, további bejövő nyitott portra nincs szükség, ha "outbound proxy" beállítást használunk (ezt sajnos nem minden telefonkészülék támogatja). Ellenkező esetben szükség lehet arra, hogy a bejövő hangfolyamot egy vagy több UDP porton beengedjük. (Az X-Lite esetében az alapértelmezett port a 8000-es, bizonyos Linksys telefonoknál a 16384-16482-es.) Szélsőséges konfiguráció esetén előfordulhat, hogy a bejövő UDP porttartományt egészen nagyra (akár 5000-65000 közé) kell állítani, de az esetek többségében erre nincs szükség.

Amennyiben hálózatunkat oly módon védi tűzfal, hogy az általunk kezdeményezett kimenő hálózati forgalom is szűrésre kerül, úgy további portokat ki kell nyitni. Ilyen eset fordulhat elő, ha nagyobb lokális hálózat (pl. iskola, nagyobb cég) helyi számítógépén kívánunk telefonálni. Ezeket a beállításokat a rendszergazda tudja elvégezni az intézmény routerén:

- Az 5060-as UDP port kinyitása szükséges, hogy hívást tudjunk kezdeményezni illetve kommunikálni tudjunk a telefonszolgáltató szerverével SIP protokollon keresztül.
- A 3478-as UDP port kinyitásával biztosítható, hogy a telefonszolgáltató szervere azonosítani tudja hálózati topológiánkat és optimalizálja a telefonhívás technikai hátterét.
- Publikus IP cím esetén a 16000-22000-es UDP portokat kell kinyitni a telefonszolgáltatóval való közvetlen kapcsolathoz, amennyiben Ön kezdeményez hívást külső hálózatba. Amennyiben Önt hívják, egy előre rögzített UDP porton keresztül megy az adatfolyam. Mint látható, publikus IP esetén célszerű az összes kifelé menő UDP portot engedélyezni, vagy "outbound proxy"-t használni, amennyiben a telefonkészüléke ezt támogatja (az X-Lite pl. ilyen).



Valamelyik irányban nincs hang, miért?

Az Ephone szolgáltatás telepítése után gyakori probléma, hogy a hívás felépül ugyan a két fél között, de vagy a hívó, vagy a hívott fél nem hallja a másik fél hangját. Először is győződjön meg róla, hogy - amennyiben számítógépes VoIP klienst használ - a számítógéphez kapcsolt mikrofon be van-e dugva, működik-e más alkalmazásokkal megfelelően, illetve a hangszóró helyesen működik-e (más alkalmazásokkal). A hangproblémák fő oka rendszerint tűzfal- és routerbeállításokban keresendő. A probléma megoldásához a SIP alapú VoIP rendszerek működését itt röviden leírjuk. Az Ephone rendszerében a VoIP központ minden egyes telefonnal folyamatos kommunikációban áll, többnyire néhány percenként (esetleg gyakrabban) indul el (és érkezik meg a másodperc törtrésze alatt) néhány száz bájtnyi információ a központ és a végpont között. Ez a kommunikáció az Ephone szerver 5060-as portja és az Ön számítógépe vagy routere között történik (többnyire szintén az 5060-as porton, erről később részletesen is szólunk). Ez a fajta kommunikáció (melyet SIP kommunikációnak hívunk) akkor is zajlik, amikor Ön nem telefonál, ugyanis az Ön végpontjának "életjelt" kell adnia magáról a központnak, hogy be van kapcsolva, azaz fogadja a hívásokat. Egy induló hívásnál (amelyet vagy Ön, vagy az Ön egy telefonpartnere - de az utóbbi esetben tulajdonképpen a központ - kezdeményez), további kommunikáció indul ezen az úton. Azonban amikor a hívott fél is felveszi a telefont, egy másik úton is adatforgalom indul: az a kétirányú hangfolyam, ami már lényegesen nagyobb adattartalmat hordoz. Ezt szokás röviden RTP folyamnak is nevezni, és az Ephone szerverén a 16000-22000 portok közötti tartományból egy (vagy két) port lesz erre kijelölve, illetve az Ön számítógépén (vagy routerén) egy másik is. Az RTP folyam egészen addig tart, amíg a hívás él, vagyis valamelyik fél le nem teszi a telefont. Eközben a SIP kommunikáció lényegében áll, csupán néha megy el egy-egy információs csomag a két fél között arról, hogy a telefonhívás még élő, nem kell szétkapcsolni. A telefonhívás végén viszont a SIP kommunikáció felélénkül: a felek jelzik egymásnak a beszélgetés végét. Míg a SIP kommunikációra szabványosított portszám van bejegyezve (az 5060-as), addig ilyen szabvány az RTP esetében nincs. A SIP kommunikáció elején viszont a központ és a végpont egyeztetik, hogy mi lesz az RTP kommunikáció portja a két oldalon. Hogy lehetséges mégis, hogy habár a SIP kommunikáció működik és hibátlan, az RTP folyamok valamelyik irányba nem érkeznek meg? Erre a rövid válasz: úgy, hogy vagy egy útközben lévő tűzfal (ez lehet szoftveres is, pl. Zone Alarm), vagy egy router nem vagy rosszul továbbítja az RTP folyamokat.
Fontos tudni, hogy a routerek többsége úgy működik, hogy képes legyen arra, hogy akár több végpont is csatlakozhasson az Ephone központhoz SIP kommunikációval. Ezért előfordulhat, hogy egy router mögött lévő végpont, amely önmagát 5060-os porton kéri, hogy SIP kommunikációs üzenetekkel ellássák, nem 5060-os porton fog látszani a routeren a külső, routeren kívüli, a központ felől érkező SIP adatok számára (hanem valami egészen más porton, pl. az 1030-on). Mit jelent ez? Azt, hogy az Ephone szervere (habár ő az 5060-on várja az érkező csomagokat) az Ön routere felé az 1030-as portra küldi a SIP adatokat, holott az Ön végpontja 5060-ra van állítva. Ez teljesen normális, hiszen a router feladata az, hogy a kifelé mutatott 1030-at átkapcsolja a bent lévő 5060-ra. És erre szükség is van, mert ha egy másik végpont önmagát szintén az 5060-os porton propagálja, akkor a routernek kötelessége ezt egy másik kifelé propagált portra tenni, pl. 1031-re. (Itt máris látható, hogy általában nem célszerű két végpontot ugyanarra a telefonszámra bekonfigurálni, mert a router nem biztos, hogy tudja, hogy melyik végpontot kell értesíteni a megfelelő információk elküldésével.) Egy másik nagyon fontos ismérve a routereknek, hogy megkülönböztetünk bejövő, kimenő, bejövő-kimenő és kimenő-bejövő forgalmat. A bejövő forgalom annyit tesz, hogy egy bizonyos portra (pl. az 1030-asra) megengedjük, hogy valamely külső, internetről érkező csomag befusson; a bejövő-kimenő annyival több, hogy azt is megengedjük, hogy a csomagban érkező információra a routerhez belülről kapcsolódó valamelyik gép, alkalmazás, végpont azonnal (vagy záros határidőn belül) válaszolhasson. A kimenő csomagoknál többnyire azt kell megadnunk, hogy a távoli gép (itt az Ephone központ) melyik portjára kapcsolódhassunk (ez itt az 5060-as); a kimenő-bejövő forgalom annyival több ennél, hogy választ is engedélyezünk az Ephone központból. A legtöbb router alapértelmezésben mind a 4 típusú forgalmat engedélyezi, azonban ha nagyobb cégnél vagy speciális router mögül dolgozunk, akkor bizonyos típusú forgalmak biztonsági okokból tiltva lehetnek. A SIP kommunikáció alapjában véve feltételezi, hogy a routerünkön mind a bejövő-kimenő, mind a kimenő-bejövő engedélyezve van. Ha csak kimenő-bejövő forgalom lehetséges, annak az lesz az eredménye, hogy mi fel tudunk hívni másokat, de mások nem tudnak hívni minket (mivel az Ephone központ nem fog tudni bekopogtatni a végpontba, vagy ha sikerül is neki, nem kap választ).

Hasonló okból lehetséges, hogy nincs kétoldali RTP kommunikáció a végpont és a központ között bizonyos esetekben: nincs megnyitva az RTP port a bejövő-kimenő irány számára (alapértelmezésben a legtöbb router a kimenő-bejövő irányt nem tiltja, de a bejövő-kimenőt igen). Sokszor azonban nem egyértelmű, hogy mi is lesz az RTP port száma, mivel ezt különböző gyártók különbözőképpen állítják be. Gyakori a 8000-es (X-Lite) beállítás, de szokás 5000-t vagy 60000-t is választani. A Linksys eszközöknél 16384-16482 a szokásos tartomány. Még mindig nincs hang? Sajnos, előfordulhat. Egy további hibalehetőség, hogy a router átengedné ugyan az RTP folyamot, de nem tudja, hová is irányítsa: melyik végpontba. Ilyenkor szokás "port forward"-ot vagy "port range forward"-ot választani (többnyire ilyen néven találhatjuk meg ezt a funkciót a mai routerekben), amivel segíthetünk a routernek abban, hogy a bejövő(-kimenő) RTP csomagokat a megfelelő végpontba küldje. Felmerül a kérdés, hogy miért nem tudja a router automatikusan, hogy az RTP csomagokat hová is kell küldeni, ha a SIP kommunikációval nincs gond. Ennek az az oka, hogy az induló RTP csomagokat lehet, hogy nem a végpont küldi el, hanem a központ, kifejezetten akkor, ha a központ felől érkezik először RTP csomag. Ilyenkor a router port-átíró táblázatában nem szerepel, hogy az először érkező bejövő(-kimenő) csomagokkal mit kell kezdeni, hiszen még nem volt kimenő(-bejövő) csomag, amire választ lehetne küldeni. Sokat segíthetünk a routerünknek (és a központnak), ha a router mögött ülő végpontjainak STUN-beállítást is adunk. Ezáltal a végpont és a központ legalább annyit tudni fognak, hogy a végpont router mögött van, és felkészülnek arra, hogy ez a fajta kommunikáció több intelligenciát igényel, mint ha közvetlen kapcsolat lenne közöttük. Még mindig nem sikerült a hangot beállítani? Hívja technikai kollégáinkat, akik segítenek megoldani a problémát, ha végleg nincs több ötlete, hogyan tovább. Tipp: Érdemes olyan routert használnia, amit VoIP használatára terveztek. Egy ilyen, nálunk jól bevált eszköz például a VoIP-képes Linksys routerek valamelyike lehet.



Szakadozik a hang! Mi ennek az oka?


A folyamatos, jó minőségű hang azon múlik, hogy az Ön által használt készülék mekkora sávszélességen éri el az internetet. Többnyire a letöltési sebesség a nagy, a feltöltési a (jóval) kisebb, így a gyakoribb eset az, hogy Ön jól hallja partnerét, míg a partnere rosszabbul hallja Önt (kivéve, ha a partnere is interneten keresztül telefonál).

Gyakran előfordul, hogy bár a sávszélesség mindkét irányban megfelelő kellene, hogy legyen, a hang mégis szakadozik. Ennek leggyakoribb oka az, hogy a telefonáláson kívül más alkalmazások is foglalják a sávszélességet. Ilyen alkalmazás lehet egy internet böngésző, fájlcserélő program, de akár egy vírusadatbázis is frissítheti magát - arról sajnos nem is beszélve, hogy ha a számítógép vírusos vagy a számítógépes hálózatban (nem feltétlenül az Ön készülékén) olyan vírusfertőzés van, amely nagy hálózati forgalmat generál, akkor a telefonálás hangfolyamának is csak sokkal kisebb sávszélesség jut.

Milyen megoldások kínálkoznak? Nagyon fontos, hogy a számítógépén garantáltan ne legyenek vírusok, kémprogramok. Erre sajnos tökéletes megoldás nincs. Windows operációs rendszeren javasoljuk pl. a NOD32 vírusirtót, vagy ha szívesen kipróbálna a Windowstól különböző operációs rendszereket, akkor a Linux vagy Mac OS X is kiváló választás lehet.

Egy további megoldás lehet, ha olyan routert használ, ami elsőbbséget ad a hangfolyamoknak a többi internetes alkalmazással szemben (QoS). Egy ilyen, általunk kipróbált és jól bevált eszköz például a Linksys 2102-es router vagy ugyanezen gyártó hasonló eszközei.

Még egy fontos megjegyzés: ha számítógéppel telefonál, nem mindegy, hogy milyen szoftvert használ. Egyes szoftvereknek nagyobb, másoknak kisebb az erőforrásigénye. Pl. az X-Lite szoftver önmagában igen sok processzoridőt foglal: ha lassú, régebbi típusú számítógépen futtatja ezt az alkalmazást, az nagy valószínűséggel nem fogja tudni azt a hangminőséget produkálni, ami elvárható lenne.


A hívás néha visszhangos. Javítható-e ez?

Fontos tudni, hogy minden hívásnál van némi visszhang, csak az emberi fül esetleg nem érzékeli. Amikor az Ön hangja megszólal a túloldalon, akkor a hang a túloldal mikrofonján keresztül vissza fog jönni az Ön készülékéig, vagyis fogja hallani a saját hangját. Ez teljesen normális, hiszen amikor általában beszélgetünk, akkor is visszahalljuk a saját hangunkat, tehát az emberi agy hozzá van szokva ahhoz, hogy amit kimondott, azt esetleg többször is hallja. A kulcsszó a késleltetés, vagyis az, hogy mennyivel később halljuk a saját hangunkat (illetve milyen hangosan). Minél később és minél hangosabban halljuk a saját hangunkat újra, annál zavaróbb a jelenség.

Amíg a VoIP hívással az egyik féltől a másik félig eljut a hang, az - attól függően, hogy pontosan ki hív kicsodát - akár több másodperces késleltetéssel is történhet. Az Ephone rendszere csak egyetlen tényező abban a sok szereplős modellben, amelyben további telefontársaságok és akár az Ön (vagy partnerének) készüléke is komoly késleltető tényező lehet. Bizonyos mobil használatra tervezett kézibeszélők és adóközpontjaik között akkora a késleltetés, hogy ez már a visszhang szempontjából is jelentős. További probléma lehet, ha a mikrofon túlvezérelt vagy a hangszóró túl hangos. Szélsőséges esetben próbálkozzon meg vagy saját beállításainak módosításával, vagy partnerének a telefonjának a beállításával.

Némi korrekciót természetesen mi az Ephone-nál is végzünk abból a célból, hogy a rendszerünkbe érkezett hangon visszhang-elnyomást (echo cancelling) aktivizáljunk. Ez sok esetben segít, de sajnos nem mindig. Az Ön készülékén is előfordulhat, hogy van ilyen beállítás (pl. az X-Lite-ban van, de sok Linksys egységben is van), ha igen, akkor kérjük kapcsolja be ezt az opciót.

A visszang-effektus tökéletes megoldásához nagyon erős hardver és komoly matematikai algoritmusok szükségesek, amelyekre a mai technológiák csak részben képesek. Így ha nagyon zavaró visszhangot tapasztal valamelyik partnerével történő beszélgetései során, úgy próbáljon a partner oldalán vizsgálódni - amennyiben azonban partnerei panaszkodnak, hogy az Önnel való beszélgetésük visszhangos, úgy fontolja meg, hogy egy másik készüléket használjon.


A telefon néha nem tud kapcsolódni az Ephone központhoz

Ha Ön router mögött használ VoIP telefont vagy VoIP szoftvert, előfordulhat, hogy a telefon egy bizonyos ideig működik, azután pedig egyszercsak nem. Főként VoIP asztali telefonoknál szokott a probléma időnként előfordulni. Ha a routert ilyenkor kézzel újraindítja (esetleg a telefont magát is), akkor a probléma egy időre megoldódik, aztán (1-2 óra, nap vagy hét múlva) újrakezdődik.

A problémának gyakran az az oka, hogy a router nem tud megfelelően együttműködni az Ön internetszolgáltatójával, hogy az Ephone szolgáltatást folyamatosan biztosítsa. Tipikusan ilyenek a következő konfigurációk:

• Edimax router + Invitel ADSL internetszolgáltatás
• Canyon router + Invitel ADSL internetszolgáltatás
• Régi firmware-rel rendelkező Linksys router + T-Online ADSL internetszolgáltatás

A fenti példák elsősorban az eszközök hibáira utalnak és nem az internet-szolgáltatóra. Fontos tudni, hogy a régi típusú routerek nem feltétlenül vannak felkészítve a modern VoIP szolgáltatás teljesen biztonságos kiszolgálására. Ilyen esetekben győződjön meg róla, hogy a gyártó legújabb firmware-ével frissítve a routert megoldódik-e a probléma.

Hasznos lehet a firmware frissítés előtt és után az eredeti gyári beállításokra visszaállítani a routert (factory reset). Ugyanezt a lépést célszerű elvégezni a VoIP telefonkészülékeknél is, ill. az esetleg problémásan működő ATA egységeknél is (közvetlenül a vásárlás után). Tapasztalataink szerint a problémák túlnyomó része a firmware-frissítéssel, a gyári beállításokra való visszaállással, szélsőséges esetben a router cseréjével mindig megoldódik.

Amennyiben router vásárlás előtt áll, célszerű a vásárláskor az eladóval megegyezni, hogy amennyiben az eszköz nem alkalmas VoIP használatra, akkor visszacseréljék (ill. kicseréljék egy másik eszközre, ami várhatóan jobban használható). Nem feltétlenül a drágább router fog jobban működni. Tapasztalataink szerint a D-Link és a Linksys típusú routerek többnyire hibátlanul működnek együtt az Ephone-nal a legtöbb internetszolgáltató rendszerén belül.

 Hivás közben a hivott fél nem hallja a hangom (X-Lite)

1.  Nem jó helyre van dugva a mikrofon, vagy le van némítva (esetleg le van húzva a felvételi hangerő), vagy nincs kijelölve felvételre, vagy hibás a mikrofon (esetleg a hangkártya)
2.  Nincs engedélyezve routerén/tűzfalán a 8000-es port forwardja (az X-lite alapesetben ezt használja RTP portként), esetleg tűzfal nem engedi ki az adott porton a forgalmat.
3.  Nincs engedélyezve az az alábbi kodekek közül legalább egy az X-lite-ban: G711u (ulaw), G711a (alaw), GSM.
______________________________________________________
További hasznos oldalak:
    >> Tegye fel kérdéseit, árakról, eszközökről, szolgáltatásokról
    >> VoIP teszt lehetősége
   
>> VoIP szolgáltatás regisztráció
    



K
ulcsszavak: port,tűzfal,beállítás,fizetés,Békéscsaba


 

bottom

Támogatja a Joomla!. Designed by: Free Joomla Themes, hosting. Valid XHTML and CSS.